Jag heter Göran Demnert och är numera heltidsproffs. Endast sponsrad av Pensionsmyndigheten. Kort sagt är jag pensionär. Men möjligen bara på utsidan. Har bloggat sedan 2006, så många tusen funderingar har det blivit.

Började cykla vintern 2013 och har sedan dess cyklat Vätternrundan åtta gånger. Hittills. Har även cyklat till Paris sex gånger med Team Rynkeby Stockholm.

Förutom cykling har jag på ålderns höst fastnat för triathlon. I september 2022 ska jag göra min sjunde start i en halv Ironmandistans. Numera i age group 70-75


tisdag, maj 09, 2017

Det hettade till lite

Hemma igen efter Mallorcaäventyret. Det blev ett och annat träningspass, precis som tänkt. Inte undra på att jag kände mig en smula sliten när jag kom hem och pustade ut.

Har också funderat lite på hur veckan var. Det blev bättre än jag trodde. Jämfört med förra året klämde jag storbackarna lite snabbare, körde en hel hoper Stravasegment snabbare och jag förbättrade mitt distansrekord i simning inte bara en gång utan två.

Så det är klart jag är supernöjd med veckan. Mera sånt vore kul.

Den här veckan har jag bestämt ska vara vilovecka, men med några små diskreta inslag av träning.

Typ intervallträning cykel med Rynkeby i morgon. Typ simning på fredag morgon. Typ distansträning på cykel 15 mil lördag och lika långt på söndag. Träningshelg med Rynkeby vettu, det får man ju inte missa.

Det känns lite konstigt att inte träna något de andra dagarna. Både skönt och konstigt.

Så de helt träningsfria dagarna försöker jag istället träna efter den nya moderna metoden.


I brist på fysträning blev det spontanköp av några reservdelar på nätet till hojen. Ny kassett, ny kedja, och nya bromsbelägg. Simningen ville ju också ha sitt, så det blev ett par nya simglajjor också.

Kollade också runt lite på triathlonsidor. Plötsligt hettade det till. Pulsen steg en smula. De hade publicerat startlistorna på min Ironman 70.3 i Zell-am-See.


Här ser du startfältet i min agegroup. Blir säkert några till innan tävlingen är fulltecknad. Men ändå, kändes lite speciellt när jag läste nationaliteterna. Lite larvigt såklart, men spänningen steg lite kände jag.

Visserligen startade jag ju i höstas i Pula mot andra gubbs från andra länder, men det gick ju åt fanders. Så det försöker jag lägga undan och istället fokusera på nästa försök. Kan ju inte svika svenska folket när det står SWE efter mitt namn. Viktiga grejer det här.

Bara att läsa startlistan taggar mig ännu lite mer att köra hårt. Oddset att klara tävlingen har nu ökat rejält när nu simningen dessutom blivit betydligt roligare när det äntligen har lossnat.